Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży



Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, by skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Ciało ciężarnej wymaga nieco więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego jedzenia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o dawną wagę są codzienne spacery z noworodkiem. Przyniosą one pożytek zarówno matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać upragnioną wagę. Co ważne, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.